Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Divadlo Na zábradlí v období od odchodu Jana Grossmana do příchodu Evalda Schorma
Fialová, Daniela ; Just, Vladimír (vedoucí práce) ; Topolová, Barbara (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá Divadlem Na zábradlí v období od odchodu režiséra Jana Grossmana v roce 1968 do příchodu režiséra Evalda Schorma v roce 1976. Práce nejprve shrnuje společenskou a politickou situaci po vpádu vojsk Varšavské smlouvy v srpnu 1968 a dává ji do kontextu se situací v kultuře. Následně je shrnuto prvních deset let existence Divadla Na zábradlí a popsány příčiny odchodu uměleckého šéfa Jana Grossmana. Hlavní část práce se věnuje dramaturgii divadla v letech 1968-1976 a osobnostem, které v té době v divadle působily. Jednalo se zejména o Jaroslava Gillara, Jaroslava Chundelu a filmové režiséry Jiřího Menzela, Juraje Herze, Jiřího Krejčíka, Jaromila Jireše a Evalda Schorma. Prostřednictvím dobových kritik je vytvářen obraz této pražské scény v nelehkém období českých dějin. Léta 1976-1978 (doba do emigrace Jaroslava Chundely) jsou pak popsána téměř telegraficky pro úplné zdokumentování tohoto období.
Andrej Krob
Jančálková, Petra ; Topolová, Barbara (vedoucí práce) ; Jiřík, Jan (oponent)
Diplomová práce Andrej Krob sleduje Krobovu pozoruhodnou cestu k divadlu od jeho seznámení se s Václavem Havlem na vojně v roce 1957, přes Krobův příchod do Divadla Na zábradlí na počátku šedesátých let dvacátého století a zejména jeho spolupráci s režisérem Janem Grossmanem, po jehož boku se Krob postupně vypracoval z kulisáka až na režiséra. Z četných Krobových inscenací je pozornost věnována jeho úplně prvnímu, málo známému režijnímu počinu, studentské inscenaci Krále Ubu, uvedeného na zámku Březnice v roce 1964. Nejpodrobněji se však práce věnuje vybraným klíčovým Krobovým inscenacím her Václava Havla. Setkání s tímto autorem bylo pro Kroba i krystalizaci jeho režijní poetiky zcela zásadní. Proto tato práce podrobněji popisuje a analyzuje zejména poloilegální představení Havlovy Žebrácké opery, kterou Krob uvedl v roce 1975 v Horních Počernicích a která se stala zakládající inscenací Divadla na tahu, a dále se věnuje i Krobově inscenaci téže hry v roce 1995. Kvůli ojedinělé možnosti sledovat herecké výkony je samostatná kapitola věnována též Krobově videoinscenaci Havlovy hry Pokoušení z roku 1988. Na základě důkladnější analýzy jmenovaných inscenací tato práce v závěru pojmenovává Krobovu divadelní poetiku a režijní rukopis opírající se zejména o text a techniku civilního, nezastřeně...
Aktuální stav informačních služeb v oblasti divadelní kultury a jejich vliv na public relations
Procházková, Kateřina ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Dombrovská, Michaela (oponent)
Diplomová práce se za pomoci metod výzkumného designu, který je označován jako "případová studie", zabývá typologií informačních služeb, jejichž správně zvolená aplikace a podstata jejich významu může eventuálně ovlivňovat styk s veřejností v institucích působících v divadelní kultuře. V rámci teoretické části je nastíněna problematika definice samotného termínu "informační služby", který je zde představen v kontextu internetového marketingu, a jsou představeny způsoby, ve kterých tento termín disponuje nadhodnotou v podobě ovlivňování aplikovaných procesů public relation dané instituce. Druhá část přináší základní metodologická hlediska kvalitativního výzkumu, pravidla tvorby případové studie jako zvoleného výzkumného designu, a v neposlední řadě je doplněna o použité metody sběru dat. Poslední a zároveň klíčová část práce je založena na vlastní analýze uplatnění, v rámci teoretické části uvedené, typologie informačních služeb a zabývá se výše uvedenou otázkou vlivu na procesy public relation ve vybraných institucích. Těmi jsou informační portál pro tuzemskou divadelní scénu s názvem divadlo.cz a oficiální webová prezentace Divadla Na zábradlí. Analýza má induktivní charakter a vznikala bez předem stanovené hypotézy. Veškeré kroky byly prováděny dle zásad deskriptivní případové studie, která se...
Divadlo Na zábradlí v období od odchodu Jana Grossmana do příchodu Evalda Schorma
Fialová, Daniela ; Just, Vladimír (vedoucí práce) ; Topolová, Barbara (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá Divadlem Na zábradlí v období od odchodu režiséra Jana Grossmana v roce 1968 do příchodu režiséra Evalda Schorma v roce 1976. Práce nejprve shrnuje společenskou a politickou situaci po vpádu vojsk Varšavské smlouvy v srpnu 1968 a dává ji do kontextu se situací v kultuře. Následně je shrnuto prvních deset let existence Divadla Na zábradlí a popsány příčiny odchodu uměleckého šéfa Jana Grossmana. Hlavní část práce se věnuje dramaturgii divadla v letech 1968-1976 a osobnostem, které v té době v divadle působily. Jednalo se zejména o Jaroslava Gillara, Jaroslava Chundelu a filmové režiséry Jiřího Menzela, Juraje Herze, Jiřího Krejčíka, Jaromila Jireše a Evalda Schorma. Prostřednictvím dobových kritik je vytvářen obraz této pražské scény v nelehkém období českých dějin. Léta 1976-1978 (doba do emigrace Jaroslava Chundely) jsou pak popsána téměř telegraficky pro úplné zdokumentování tohoto období.
Andrej Krob
Jančálková, Petra ; Topolová, Barbara (vedoucí práce) ; Jiřík, Jan (oponent)
Diplomová práce Andrej Krob sleduje Krobovu pozoruhodnou cestu k divadlu od jeho seznámení se s Václavem Havlem na vojně v roce 1957, přes Krobův příchod do Divadla Na zábradlí na počátku šedesátých let dvacátého století a zejména jeho spolupráci s režisérem Janem Grossmanem, po jehož boku se Krob postupně vypracoval z kulisáka až na režiséra. Z četných Krobových inscenací je pozornost věnována jeho úplně prvnímu, málo známému režijnímu počinu, studentské inscenaci Krále Ubu, uvedeného na zámku Březnice v roce 1964. Nejpodrobněji se však práce věnuje vybraným klíčovým Krobovým inscenacím her Václava Havla. Setkání s tímto autorem bylo pro Kroba i krystalizaci jeho režijní poetiky zcela zásadní. Proto tato práce podrobněji popisuje a analyzuje zejména poloilegální představení Havlovy Žebrácké opery, kterou Krob uvedl v roce 1975 v Horních Počernicích a která se stala zakládající inscenací Divadla na tahu, a dále se věnuje i Krobově inscenaci téže hry v roce 1995. Kvůli ojedinělé možnosti sledovat herecké výkony je samostatná kapitola věnována též Krobově videoinscenaci Havlovy hry Pokoušení z roku 1988. Na základě důkladnější analýzy jmenovaných inscenací tato práce v závěru pojmenovává Krobovu divadelní poetiku a režijní rukopis opírající se zejména o text a techniku civilního, nezastřeně...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.